Faktura fra ReMidt, avtalegiro og e-faktura

Faktura fra ReMidt, avtalegiro og e-faktura

Fra nå vil du få faktura for renovasjons- og slamgebyr direkte fra ReMidt IKS. Det er da viktig at du oppretter ny avtale om e-faktura og avtalegiro i din bank.

Har du hatt e-faktura eller avtalegiro for å betale renovasjonsgebyret? I så fall må du være klar over dette: Bor du i en av disse kommunene må du opprette ny avtale med banken: Kristiansund, Averøy, Sunndal, Tingvoll, Oppdal, Smøla, Aure, Melhus, Midtre Gauldal og Halsa (inngår i Heim fra 2020).

Innbyggere som tidligere har fått faktura fra HAMOS, trenger ikke foreta seg noe – her gjelder fortsatt tidligere inngåtte avtaler om e-faktura og avtalegiro.

Dersom du har aktivert eFaktura «Ja takk til alle» opprettes det automatisk en eFakturaavtale for deg når du mottar faktura fra ReMidt IKS. Du vil da få inn eFaktura direkte i nettbanken. Denne tjenesten er bankuavhengig på lik linje som «vanlig» eFaktura, det betyr at alle endringer du gjør vil være synlig i alle nettbankene dine.
E-faktura og avtalegiro er både enklere og billigere for deg, samtidig sparer vi miljøet for bruk av unødvendig papir.

Hvor ofte kommer det faktura?

Faktura for husholdningsavfall og slam sendes ut kvartalsvis. Første faktura sendes ut i slutten av januar med forfall i februar. Videre fakturering skjer i april, juli og oktober.

Faktura for fritidsrenovasjon/hytterenovasjon og slam sendes ut to ganger i året. Den første fakturaen sendes ut i april, med forfall i mai og den andre i juli med forfall i august.

Priser og abonnement